Tijdschrift ontwerp voor Ahrend. Aspecs is het tijdschrift van Ahrend dat ik samen met de brochures gerestyled heb naar aanleiding van de herpositionering en nieuwe pay off ‘Humanising_Spaces’ van Ahrend. Aspecs verschijnt ongeveer 3 x per jaar. Het is bedoeld om designers en architecten op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen op inrichtingsgebied. Verslagen van beurzen, nieuwe producten al dan niet van Ahrend komen aan bod. Het formaat is A3, gevouwen naar A4, als een krant, om het nieuwskarakter van de uitgave te benadrukken.
klant: ahrend
label: corporate identity / magazine / periodiek
About Design is Bas Masbeck, grafisch ontwerper in Amsterdam.
About Design is gespecialiseerd in een communicatiestrategie of een goed verhaal om te zetten in grafisch ontwerp. Vanuit deze waarden worden er ontwerpen gemaakt, van inhoud naar vorm. Dit gaat in onderling overleg. Het is belangrijk om eerst te bepalen wie je bent en wat je te vertellen hebt, om vervolgens te kunnen laten zien wie je bent. meer »
label: about design
Huisstijl /corporate identity voor Broadstreet. Broadstreet geeft professionals, ondernemers en expats advies over het realiseren van persoonlijke en financiële doelen. De naam is ontwikkeld door Hans Prummel van De Naamafdeling. De naam is ontstaan uit de bekende new yorkse straatnamen “Broadway” en “Wallstreet”. meer »
label: corporate identity / huisstijl / lettertype / logo
NEP huisstijl ontwerp. NEP, voorheen Dutchview & Infostrada, is overgenomen door het Amerikaanse NEP. About Design heeft het redesign van de huisstijl onderhanden genomen. Het originele logo had de letters NEP geschreven in onderkast, wat ik Nederland te veel de associatie met de betekenis “nep, niet echt” tot gevolg had. Daarom is er voor gekozen kapitalen te gebruiken, en de letter “E” te abstraheren. meer »
klant: nep
label: corporate identity / huisstijl / logo
Al enige jaren doet About Design het brochure ontwerp voor Samsung HME (Health Medical Equipment). Buiten dat doen we al het grafisch ontwerp voor Samsung HME. Dit omvat advertenties, brochures, mailings, powerpoint presentaties, beurs stand ontwerpen, posters, etc. Wilt u weten wat About Design voor u kan doen. Neem dan contact met ons op. meer »
klant: samsung
label: brochure / corporate identity
Huisstijl website ontwerp voor Velocity Capital PE. Velocity Capital PE is een investering maatschappij in FinTech. About Design heeft de huisstijl & website verzorgd van schets tot oplevering. meer »
klant: velocity capital pe
label: corporate identity / huisstijl / logo / website
Wij van About Design hebben de nieuwe site www.aboutlogos.nl gelanceerd puur en alleen over logo ontwerp, huisstijlen, corporate identities etc. Aboutdesign.nl blijft gewoon bestaan als een verzamelbak van alle grafische ontwerpen die hier gemaakt worden. Kortom, neem eens een kijkje op www.aboutlogos.nl
label: about design / corporate identity / huisstijl / logo
Natte Lunch is een toegankelijke en vermakelijk herkenbare roman, geschreven door M.G. Stoevenbeld, over de opkomst en ondergang van een man die zichzelf verliest in auto’s, drank en één verkeerde vrouw.
About Design heeft de visuele communicatie rond het boek vormgegeven. Zo wordt er bij het boek een fles wijn uitgegeven waar een speciaal etiket voor is ontworpen. Bij het lanceren van een boek hoort natuurlijk een website en een abri campagne. meer »
label: boek / font / lettertype / logo / typografie / website
Topa verpakkingen wilde een nieuwe huisstijl, niet een geheel nieuwe maar een update naar deze tijd. Frisser, duidelijker en moderner. Aan About Design is gevraagd om de nieuwe stijl te ontwerpen en een toolkit te creeëren waarmee dtp bureau’s op een eenvoudige en snelle manier huisstijl middelen kunnen produceren. meer »
klant: topa verpakking
label: advertentie / brochure / corporate identity / huisstijl / logo / website
Huisstijl en website ontwerp voor Dermavita, een praktijk voor de behandeling van huidproblemen/ huidverbeteringen en meerdere ontharings methoden. De huisstijl middelen hebben een moderne bijna glossy uitstraling gekregen met een medische helderheid. meer »
klant: dermavita
label: brochure / corporate identity / huisstijl / logo / responsive / website
About design heeft voor Ahrend een brochure ontwerp met een onderliggend stramien ontwikkeld. Dit stramien zorgt er nu voor dat er in korte tijd een aantal brochures konden worden geproduceerd voor twee nieuwe producten van Ahrend, Ahrend Team_Up en Ahrend 190. Binnenkort volgt nog de brochure van de nieuwe Ahrend 2020 stoel. meer »
klant: ahrend
label: brochure / corporate identity / huisstijl
Ontwerpen van een stand is een veelomvattende, interessante klus. Met één concept als vertrekpunt kunnen verschillende visuele uitingen worden gemaakt. Samsung was dit jaar de sponsor van het Ultrasound Learning Center op het belangrijkste medische congres voor Ultrasound in Stuttgart. In dit Learning Center heeft Samsung 16 workshopruimtes ingericht waar 40 doktoren, 3 dagen lang workshops hebben gehouden. meer »
klant: samsung
label: animatie / beursstand / brochure / giveaway / website
Lettertype ontwerp op basis van een simpel grid van driehoeken. Vrij werk. Vrij werk is voor mij als grafisch ontwerper belangrijk om me te ontwikkelen. Als ontwerper moet je altijd blijven experimenteren om tot nieuwe dingen te komen. meer »
label: about design / affiche / font / huisstijl / Illustratie / lettertype / poster / typografie / vrij werk
Marketing concept beursstand Samsung. De producten van Samsung zijn innovatief, ergonomisch en creëren een betere workflow voor doktoren. Met deze kernwaarden heeft aboutdesign een beeldend marketing concept en pay-off bedacht waarmee via diverse reclame uitingen aandacht gecrëerd werd voor de beursstand van Samsung Health Medical Equipment op het Deutscher Röntgenkongress in Hamburg meer »
klant: samsung
label: advertentie / beursstand
Logo en huisstijl Patberg psychologie. De werkwijze van de praktijk is terug te zien in de vormgeving. Samen met de klant wordt er een pad bewandeld met een uiteindelijk resultaat, door een landschap, langs een weg, naar de horizon toe.
Het letterype gekozen voor het logo is een letter welke niet helemaal compleet oogt maar een beetje gebroken en fragiel, aansluitend bij de doelgroep van Patberg Phychologie. meer »
klant: patberg psychologie
label: corporate identity / huisstijl / logo / responsive / website
De kerst- en nieuwjaarswens van Ahrend dit jaar. Illustratie van vuurwerk gebruik makend van Ahrend meubilair. meer »
klant: ahrend
label: Illustratie / kerstkaart
Huisstijl voor Reclamebureau Rockefeller Hardy & Monroe. Wat is belangrijk in reclame, hoe verkoop je een product. Sex sells zegt men wel eens. Humor speelt ook een belangrijke rol in de reclame. En ondertussen draait toch alles om geld. Dat was de reden om het reclamebureau deze bijzondere naam te geven. meer »
label: corporate identity / huisstijl / logo
Lettertype gemaakt voor een logo voor een klant. De klant heeft echter voor een ander ontwerp gekozen dus deze is op de plank blijven liggen. Omdat ik het zelf toch wel geslaagd vond heb ik alle letters van het alfabet uitgewerkt. meer »
label: about design / lettertype / typografie / vrij werk
Voor de ECR 2012 in Wenen, Oostenrijk, de beurs voor radiologen en artsen, heeft About Design het grafisch ontwerp verzorgd voor alle communicatie betreffende de beurs. Dit ging van beursstand ontwerp tot button en van uitnodiging tot advertentie. Het visuele concept is bedacht door About Design. Dit concept is door alle uitingen heen toegepast zodat een herkenbaar beeld ontstond waar je maar ook in aanraking kwam met Samsung. meer »
klant: samsung
label: beursstand / corporate identity
Brochure ontwerp voor Koninklijke Ahrend. Naar aanleiding van de herpositionering van Ahrend en de nieuwe pay off die daar uit voortgekomen is heeft About Design een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld. De brochurelijn is naast het magazine één van de belangrijkste uitingen hiervan. meer »
klant: ahrend
label: brochure / corporate identity
Tijdschrift ontwerp en logo ontwerp voor ANWB Autokampioen. Opdracht was om het blad hoger in de markt te zetten en een groei in de verkoop te realiseren. Daarnaast was er de wens om het blad een meer glossy uitstraling te geven. Dit is gerealiseerd door een glanzende maar wel rustige cover met een duidelijke keuze voor het toelichten van maar een paar onderwerpen (ankeilers). Ook het binnenwerk is rustiger en overzichtelijker geworden. meer »
klant: anwb
label: logo / magazine / periodiek
Nieuwe corporate identity / huisstijl voor het IMK (Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf). Het IMK ondersteunt ondernemers bij het opzetten van een eigen bedrijf. De klant vroeg om een aanpassing van de visuele identiteit met behoud van het logo. meer »
klant: imk
label: corporate identity / huisstijl / kalender / logo / website
Logo ontwerp en lettertype voor de Hip Hop Band Buitensporen. De band wilde een stoer, eigentijds en cool logo net als de band. En graag ‘rafelig’ omdat de muziek dat ook is. meer »
klant: buitensporen
label: font / logo
Misschien wel de meest zichtbare identiteit in Amsterdam die ik ontworpen heb. Maar niet de meest prettige als je er mee in aanraking komt. Meestal kost je dat dan ruim 50 euro. Dat is een spanningsveld waarmee je als ontwerper aan de slag moet en wat het ook interessant maakt. Deze huisstijl heb ik gedaan in opdracht van Edenspiekermann. meer »
klant: cition
label: corporate identity / huisstijl / logo / naamgeving
Eens per jaar brengt Ahrend de design collectie brochure uit. In deze brochure staan niet alleen maar produkten van Ahrend. Over het algemeen zelfs niet. Maar ze zijn wél via Ahrend te koop. About Design heeft in samenspraak met Ahrend het concept en brochure ontwerp verzorgd. meer »
klant: ahrend
label: brochure
Buma/Stemra brengt jaarlijks een themaboekje uit. Elke keer wordt een aspect uit de muziekgeschiedenis als onderwerp belicht, ontworpen door een steeds wisselende ontwerper. About Design werd gevraagd door Buma/Stemra om het boekje te maken over Tango. meer »
klant: buma/stemra
label: boek / periodiek
Huisstijl ontwerp voor Firstwheels kinderwagens. Een eenvoudig maar krachtig woordmerk/logo voor een no nonsense kinderwagen, sterk, degelijk en een slim, handig wagentje. Dit zijn ook meteen de basis kernwaarden van dit merk, simpel en slim. Er zit een leuk (slim) grapje in het logo verwerkt, de laatste 2 letters vormen een abstracte kinderwagen. meer »
klant: firstwheels
label: corporate identity / huisstijl / logo / website
De stichting Accomodatie Saestum Zeist-West vroeg me of ik voor een heel klein budget een jaarverslag ontwerp voor ze kon maken. Een representatief jaarverslag, dat ze kunnen gebruiken voor fondsenwerving. De stichting heeft verder geen huisstijl wat vrijheid gaf iets te maken wat bij het onderwerp past, zonder je met huisstijlafspraken bezig te houden. meer »
klant: stichting saestum
label: jaarverslag / periodiek
Tijdschrift ontwerp voor Ahrend. Aspecs is het tijdschrift van Ahrend dat ik samen met de brochures gerestyled heb naar aanleiding van de herpositionering en nieuwe pay off ‘Humanising_Spaces’ van Ahrend. Aspecs verschijnt ongeveer 3 x per jaar. meer »
klant: ahrend
label: corporate identity / magazine / periodiek
Ahrend beursstand ontwerp. Structuur ontwikkeld voor Ahrend voor de 22e Internationale Design Biënnale Interieurbeurs in Kortrijk. De structuur, in eerste instantie ontwikkeld voor de beurs, wordt inmiddels gebruikt voor meerdere middelen van Ahrend. meer »
klant: ahrend
label: beursstand / corporate identity / huisstijl
Huisstijl ontwerp voor Concern. Concern is gespecialiseerd in bedrijfshulpverlening. Ze leiden mensen op tot BHV’er. Concern wil Nederland veiliger maken en leert bedrijven en organisaties hoe ze in geval van een calamiteit doelgericht moeten handelen. Veiligheid is het uitgangspunt geweest voor deze identiteit. meer »
klant: concern
label: corporate identity / huisstijl / logo / website
Logo ontwerp voor Sevendots. Sevendots zijn communicatiespecialisten die bedrijven adviseren om de juiste keuzes te maken wanneer er een nieuw merk of produkt in de markt gezet moet worden. Hiervoor hebben ze een strategie ontworpen die uit zeven stappen bestaat. “Sevendots”. De eerste gedachte is natuurlijk, om dit te visualiseren in een logo met… zeven stippen… Maar dat wordt het dan dus niet…, interessanter is het om het verhaal achter de sevendots te vertellen. meer »
klant: sevendots
label: corporate identity / huisstijl / infographic / logo
Huisstijl ontwerp voor Orwin. Orwin is een bedrijf dat gespecialiseerd is in verzuimmanagement. Een abstract begrip waar ik samen met Jan Spoorenberg, die de naam bedacht heeft, mijn tanden in heb gezet. Orwin geeft organisatie-advies en kijkt naar de sfeer binnen een organisatie. meer »
klant: orwin
label: corporate identity / huisstijl / logo / website
Huisstijl ontwerp voor huidtherapiepraktijk ‘abetterskin’. De naam ‘abetterskin’ is door About Design bedacht in een brainstormsessie met de klant. Hierbij is gekeken naar verscheidenheid met de andere praktijken en een manier om duidelijk uit te drukken wat de praktijk precies doet en waar ze voor staan. meer »
klant: abetterskin
label: corporate identity / huisstijl / logo / naamgeving
Huisstijl ontwerp voor Room to… adviseurs. Room to…. adviseurs in beweging, adviseurs die alles ook van de andere kant bekijken. Kijken naar de huidige situatie en hoe het anders kan, van alle kanten, dynamisch. Vanwege deze kernwaarden en ook de naam wilde ik een ruimtelijk logo maken. meer »
klant: room to...
label: corporate identity / huisstijl / logo
Huisstijl ontwerp voor de Amsterdam Maastricht Summer University (AMSU). De AMSU is een Nederlandse universiteit die voornamelijk buitenlandse studenten trekt. Het ‘Nederlandse’ is benadrukt in vorm en kleur. De keuze voor de kleuren lag eigenlijk wel voor de hand. Rood, omdat dat de hoofdkleur is van zowel Amsterdam als Maastricht en oranje, nou ja, omdat oranje, oranje is, dus Nederland. meer »
klant: amsterdam-maastricht summer university
label: corporate identity / huisstijl
Huisstijl ontwerp voor Savès. Saves, weten hoe je bewaart (savoir – weten en ‘save as’), de nieuwe naam voor een nieuw bedrijf gespecialiseerd in informatiestructurering. About Design heeft voor hen een nieuw corporate identity design ontwikkeld. Het beeldconcept richt zich op ordening binnen chaos, veel van hetzelfde maar wel georganiseerd, een gecreëerd overzicht. De vormentaal is ook op deze gedachte geënt, kleine blokjes (data) gestructureerd in duidelijke patronen. meer »
klant: savès
label: corporate identity / logo / naamgeving